Tennisvereniging Deurningen openstelling jeugd en junioren

05 mei 2020

Beste leden,

Heel Nederland en ook de sportwereld is nog steeds in de greep van het Coronavirus. We houden ons aan de regels en zien dat het effect heeft. Met name bij de sport is een aantal maatregelen versoepeld. Het is dus positief nieuws dat de jeugd t/m 18 jaar weer buiten mag sporten vanaf 29 april, daar zijn we blij mee.

Bij het sporten voor jeugd in de leeftijd van 13 t/m 18 jaar blijft de 1.5 meter afstand van toepassing, voor jeugd t/m 12 jaar niet.

Voor onze jeugdleden t/m 18 jaar betekent dit concreet dat zij onder begeleiding (van tennisleraar of leden van de activiteitencommissie) op ons park mogen tennissen.

Op TV Deurningen gelden vanaf 29 april de volgende regels:

-        Jeugd tot en met 12 jaar kunnen onder begeleiding tennissen en hoeven geen 1,5 meter afstand te houden; maximaal 6 kinderen per baan.

-        Jeugd, van 13 tot en met 18 jaar kunnen onder begeleiding buiten tennissen indien zij 1,5 meter afstand houden; maximaal 4 jongeren per tennisbaan.

-        Vermenging van de leeftijdsgroepen kinderen tot en met 12 jaar en jeugd van 13 tot en met 18 jaar is op geen enkel moment toegestaan

Het clubhuis is niet geopend. Het toilet is voor leden te openen en hier kan men in noodgevallen gebruik van maken. EHBO Spullen zijn aanwezig in de Toiletruimte en de AED Is op de bekende plek aanwezig (Koehorstmaat 1).

Wij hebben hiervoor de volgende mogelijkheden.

1.      Tennislessen

Deze zullen weer starten (zie mail die hieromtrent is verstuurd). Tijdens de training ligt de verantwoordelijkheid bij de tennistrainer. Zijn aanwijzingen dienen door de jeugd, junioren en ouders te worden opgevolgd. Ouders mogen niet op de tennisbaan komen en dienen de kinderen bij de poort af te zetten.

In deze periode zijn de banen 4 en 5 bestemd voor deze tennislessen.

Om te zorgen dat de lesgroepen elkaar niet kruisen is de ingang van de baan op Grasbaan 4. De baan moet worden verlaten via Grasbaan 5. Dit betekent dat leden zonder elkaar tegen te komen het park kunnen betreden en verlaten.

De tennisleraar zal erop toezien dat dit ordelijk verloopt en ook. Om te zorgen dat er voldoende tijd is om te wisselen zit er tussen de tennislessen 5 minuten pauze. De leraar zal voor elke lesgroep andere ballen gebruiken. Zoals gebruikelijk hoeft de grasbaan niet te worden geveegd.

2.      Tennissen jeugd buiten trainingsverband

Als de jeugd naast de tennisles wil tennissen dan zal dit plaats moeten vinden onder toezicht van de activiteitencommissie. Hiervoor hebben we tijd gereserveerd  op de zaterdag van 15.00  - 18.00 uur. Per uur kunnen maximaal 8 kinderen aanwezig zijn (4 kinderen per baan).

De kinderen worden ingedeeld per leeftijdscategorie.

Als je wilt meespelen dan is opgave vooraf verplicht.

Jeugdleden tot en met 12 jaar spelen van 15.00 – 16.30 uur. Juniorenleden spelen van 16.30 – 18.00 uur.

Graag opgave via [email protected].

Eventuele andere tijdstippen worden nog nader bepaald. Mochten hieromtrent vragen zijn dan kun je contact opnemen met de Corona-Verantwoordelijke binnen Tennisvereniging Deurningen.

Houd tijdens het tennissen de volgende regels in acht.

-        Ga tijdens het tennissen niet dichtbij elkaar zitten (bankje of stoelen)

-        Geef geen High Fives

-        Wissen van baanhelft met de klok mee

-        Maak geen gebruik van de scoreborden

-        Niet gebruik maken van elkaar rackets en neem eigen ballen mee

Op diverse plekken op ons tennispark hangen nog flyers met de Richtlijnen voor Tennis. Neem deze voor de tijd goed door.

Park

Ons park zal vanaf 29 april 2020 opengaan voor jeugd en junioren. Het park zal sluiten ’s-Avonds om 19.00 uur.

De toiletgroepen zullen dagelijks worden gereinigd; dit mede afhankelijk van het gebruik van ons tennispark.

Op verschillende plekken op ons park zullen desinfecterende middelen aanwezig zijn en plastic handschoenen.

De Corono-Verantwoordelijke

Harold Oude Smeijers 06 100 30 679